Fit én in beweging blijven? Ga de uitdaging met ons aan!

Bewegen is belangrijk. Niet alleen voor lichamelijke fitheid, maar zeker ook voor je mentale fitheid. 
Nu de sportscholen gesloten zijn en we veelal  thuiswerken, is het een uitdaging om fit te blijven. Als je niet bewust de deur uit gaat voor een wandeling, geeft de stappenteller vaak niet meer dan 2000 stappen per dag aan. Is dit bij jou ook het geval? Tijd voor verandering! 

Met deze 4 uitdagingen, dagen wij jou uit om in beweging te blijven!

Uitdaging 1 - Traplopen

Met 1 minuut traplopen verbrand je ongeveer 10 calorieën, dit betekent dat je met een kwartier traplopen evenveel calorieën verbrandt als met 30 minuten hardlopen. Je uithoudingsvermogen en conditie worden flink op de proef gesteld met deze oefening.

Lekker efficiënt dus!

Tip: Werk je boven? Loop wat vaker naar beneden voor een kop koffie of het toilet. Woon je in een appartement? Neem dan de trap in plaats van de lift. In beide situaties kan je er altijd voor kiezen om nog een keer extra de trap op en af te lopen.

Wil je meer uitdaging? Maak er een challenge van! Iedere dag een trap extra, sla traptreden over of spring de traptreden omhoog met twee voeten tegelijkertijd.

Uitdaging 2 - Thuis work-out

Online zijn er veel filmpjes te vinden van fitness oefeningen die je gemakkelijk vanuit huis kan volgen. Wij Home workouthebben een aantal leuke en uitdagende thuis work-outs voor je op een rijtje gezet.

Op het YouTube kanaal van Body Project, vind je veel
work-out video’s met verschillende niveaus.

Tip: Wil je je training wat zwaarder maken? Wees creatief! Gebruik waterflessen, een rugzak met boeken of andere zware items die je in huis kan vinden om jouw work-out nog uitdagender te maken.  

  • Training 1Beginner/Intermediate Total Body workout - 45 minutes
  • Training 2: Low Impact 30 minute cardio workout- Beginner/intermediate
  • Training 3: Low impact, high intensity intermediate home cardio workout
  • Training 4: Advanced HIIT cardio work-out 

"Training 1 hebben wij al voor je getest. Een pittige training, die je zwaarder of lichter kan maken en op je eigen tempo kan volgen. Een aanrader dus!"

Uitdaging 3 - Plank challenge

Deze oefening is goed voor je core en perfect om je collega's uit te dagen! Organiseer een dagstart en begin met de plank challenge. Start met 30 seconden en bouw dit op zodat jij én je collega’s aan het einde van de maand minimaal 60 seconden kunnen planken samen.

Uitdaging 4 - Bureau work-out

Bureau work-out

Heb je vandaag geen tijd om een lange thuis work-out te
doen en wil je naast je thuis work-out nog wat extra
bewegen? Hier vind je handige oefeningen voor op je werkplek, zoals: de ‘Desk Push-up’ en ‘Chair Dips’.

Tip: Plan de oefeningen. Kies per dag twee oefeningen uit.
De eerste oefening voer je tijdens een korte pauze in de ochtend uit, de tweede oefening in de middag.

Succes met de work-outs en uitdagingen!

Heb jij zelf nog handige tips, ervaringen of grappige thuis 'work-out foto's'? Laat het ons weten!

'Blijf in beweging' is tip 6 van onze thuiswerktips. Benieuwd naar alle tips om productief thuis te werken? Lees dan dit artikel.

Terug
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies.
Bekijk ons cookiebeleid.